måndag 3 december 2012

Lucka 3

När barnen kom hem från förskolan började vi med att öppna deras egna kalendrar och fann idag var sin guldpeng så då var det bara att springa upp för trappan och välja vilken sparbössa pengen skulle läggas i : )

Sen öppnade Pyret deras gemensamma kalender och där låg en peppakaksform,


Dagen till ära hade jag inhandlat nya förkläden till barnen, tyvärr var det bara Leo som vill ta på sig sitt.


Bakande satte igång men Pyret ville inte vara med utan protesterade högt och det spelade inte någon roll vad vi gjorde. Så jag bakade lite med Leo och så här blev våra pepparkakor.

  
 
 
Pyret blev inte på bra humör förrän jag tog av mig mitt förkläde, inte visste jag att det var det han var ledsen/arg över. Hade jag vetat hade förklädet åkt av fortare än kvickt, för det är väl klart att jag vill göra som mina barn vill ; )


2 kommentarer:

  1. Jag gilla er kalender. Hoppas att pepparkakorna blev god och att Pyret tyckte om dem, kram till er alla.

    SvaraRadera
  2. puss..puss..mobru jani och iren!!

    SvaraRadera