måndag 26 augusti 2013

Träning

Har länge försökt att ta tag i detta med träningen, men det blir några dagar här och några dagar där. Men en dag för några veckor sen hittade jag en bok i bokhyllan som jag inhandlat för hur länge sen som helst. Det är Blossom som släppt en träningsbok där man skall komma i form på tolv veckor, vet inte hur bra formen kommer att vara då, men sagt och gjort jag skrev in träningen i min almanacka och det har faktiskt fungerat. Jag tränar fem dagar i veckan, godis intaget är lika med noll (dock har en och annan glass slunkit ner). Utöver hennes träning har jag fått styrkeövningar av min tränare/massör som jag försöker att göra tre-fyra dagar i veckan.

Blossoms träning är indelad i tre fyra veckors perioder och  jag har nu avklarat de första fyra veckorna som till största del bestått av konditionsträning. Detta tillsammans med styrkeövningarna har gjort så att jag har tappat nästan tre kilo på fyra veckor (tycker det är ett helt ok tempo) och att kroppen blivit stabilare. Målet med detta är att få tillbaka min energi och förhoppningsvis undvika någon större återfall i utmattningen. Sen vill jag givetvis bli av med några extra kilon samt strama till kroppen lite : )

Nu när jag går in i period två kommer även glassen att få vara kvar i affären och jag får ge mig ut på jakt efter något nyttigare alternativ. Förslag någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar