onsdag 21 september 2011

Nattning

Idag provade jag på att ha båda barnen vid nattning. Så jag bar med mig båda två till Skrutts rum. Pyret satte jag i en babysitter på golvet medan jag och Skrutt kröp upp i sängen. Allt gick bra och Skrutt drack sin välling och vände sig sen på sida för att sova. Då ville inte Pyret vara med längre och började skrika så jag tog upp honom men det hjälpte inte så jag fick resa mig och börja gå i rummet med honom. Skrutt låg och vred på sig så jag satte mig ner så fort Pyret tystnat och sjöng för båda två, men då ville Skrutt krypa upp hos oss och klappa på Pyret så jag fick resa på med igen. Jag gick där och sjöng medan Skrutt fortsatte att vrida på sig. Efter några minuter sov Pyret igen och då satte jag mig i fotändan hos Skrutt och smekte honom på rygg/rumpa/ben samtidigt som jag sjung för dem och efter ytterligare några minuter till så sov även Skrutt. 
Pyret tidigare idag, han ligger och tittar på tv : )
Det gick lättare än jag trodde med jag hade kanske mer tålamod då jag visste att T fanns till hands om det behövdes. Ville testa detta då T skall börja jobba två dagar i veckan från och med oktober. Det skall bli spännande att se hur det går här hemma när det bara är jag och barnen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar