måndag 30 juli 2012

Igår bakslag, i dag framsteg

Igår började vi att tapetsera i Pyrets rum men redan efter den första vården fick vi lägga ner. Genom tapeten syntes nämligen alla färgskillnader som fanns på väggen, så lika fort som tapetvården kom upp lika fort fick vi ta ner den. Humöret sjunk givetvis och då vi skulle till leklandet lite senare la vi helt enkelt ner renoveringen för dagen.

Idag var båda barnen mycket trötta och ville inte göra så mycket mer än att titta på tv, så vid tolv passade jag på att gå upp och jobba lite. Det andra lagret i allrummet blev målat och båda barnrummen hanns med innan min kropp inte ville mer. Dessa rum skall målas en gång till och det förhoppningsvis imorgon. Det som återstår i målningsväg sen är vårt sovrum, väggarna i trappan och väggen med ytterdörren i hallen, alla väggar minst två gånger. Nu vet ni vad jag kommer att göra de närmsta dagarna : )

Förutom detta tänkte jag även hinna med att umgås med min familj, se på OS och vila en hel del :)

God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar