tisdag 31 december 2013

2013

Detta året som gått har inte varit speciellt lätt även om det haft sina ljusa stunder. Jag har kämpat hårt med min utmattning och försökt att hitta tillbaka till den forna energin jag hade. Stundtals har detta gått åt rätt håll för att sen vända och ta några steg tillbaka ner i träsket av trötthet och utmattning. Träningen har gått bra i perioder men det är svårt att häng i, trots att jag vet och märker att jag mår bättre när jag tränar regelbundet. Jag hade hoppas att jag skulle kommit längre på vägen till att må bättre men på det hela har det gått framåt även om jag har en lång väg kvar innan jag är i mål.

Vi har flyttat några gånger under året som gått på grund av min sjukdom, men nu har vi landat när det gäller den frågan och bor i ett hus som vi har stora planer för på sikt. Jag har fått vara med när min bror och hans familj har tagit det stora steget att köpa sitt drömboende och jag hoppas att de kommer att trivas där. Min andra bror jobbar och sliter för en karriär och jag är en stolt lillasyster till två fantastiska bröder och även om vi börjar att komma varandra nära hoppas jag att vi fortsätter att göra detta under nästa år.

Året som gått har också fört med sig stora stunder av sorg då flera släktingar har lämnat oss, men de finns i tanken dagligen. Tron på att de samlats med pappa och de andra som lämnat oss tidigare för att spela kort är en tröst när det blir lite extra tungt i vardagen.

När det gäller jobbet har jag gått från att jobba åtta timmar i veckan till att jobba 32 timmar, det känns ok även om det är tungt vissa dagar. När jag kommer tillbaka efter nyår väntar nya utmaningar och det känns kul och spännande även om det är lite skrämmande och det är så lätt att börja ifrågasätta sig själv.

Släkten har samlats många gånger i år, både på glada och sorgeliga tillställningar och något som jag vetat om men fått känna av i år så är det att släkten är bäst. Den finns alltid där och ställer upp utan frågor.
 Älskar min familj och släkt!

 Jag vill även passa på att önska er alla
ett riktigt gott nytt år och ett härligt 2014!


1 kommentar: