torsdag 16 februari 2012

Brödbak, kurragömma och mys




Efter jobbet blev det full fart här hemma. Medan T åkte iväg för att ordna med lite trasiga lampor på bilen (har varit enögd alldeles för länge) satt jag och barnen igång ett brödbak, dvs jag och Skrutt bakade och Pyret tittade på, tyvärr var han inte på sitt bästa humör utan kinkade mest. För att få pyret på bättre humör tyckte jag att vi kunde leka kurragömma, Skrutt sprang och gömde sig och jag och Pyret letade efter honom. Han är lärt sig att stå kvar tills man hittar honom till skillnad från innan då han bara gömde sig och sprang fram så fort man närmade sig. Han tyckte i och för sig att det var minst lika kul och skrattade så han grät. Pyret blev inte på bättre humör av lekande så vi försökte mysa en stund istället men inte heller det fungerade. Tror att han håller på att få tänder...

1 kommentar:

  1. haha... om det är någon tröst kan jag säga att jag var allt annat än pigg i morse ! V hade varit vaken större delen av natten och levt rövare så det slutade med att C som på golvet i hans rum för att vi skulle få lite lugn och ro ;)
    Men jag kom till jobbet och jag är fortfarande vaken så det kunde vart värre !
    Nu är det dock snart dags för sängen. Man får passa på att sova när man kan med småttingar i huset... !?
    Kram

    SvaraRadera