söndag 21 april 2013

Äventyret för dagen

Jag skrev häromdagen att jag skulle träffa min massör idag och göra något annat än massage. Så idag fick han på sig hatten som tränare och vi gav oss ut på en Springtur och till saken hör att jag inte sprungit sen jag var ett barn. Men sagt och gjort gav vi oss i väg och målet var en km, inte långt men tillräckligt. Han hade i förväg ritat sträck som markerade start, 500, 300 och 100 meter kvar så att jag skulle veta att vi tog oss framåt. Det gick bättre än förväntat och jag är nöjd. Väl tillbaka fick jag lite yoghurt med nötter och frukt och en blandning med vatten och havssalt.

Med lite tips om hur jag skulle öka på sträckan åkte jag till huset för att packa men när jag kom dit kände jag att jag ville prova på att springa en km själv. Så ut i spåret igen och när jag väl var tillbaka visade det sig att jag sprungit 2,16km och det har jag nog aldrig gjort tidigare. Stolt och glad sitter jag nu och njuter av mitt äventyr och hoppas att jag snart kommer ut i spåret igen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar