onsdag 24 april 2013

Nappar & tomten

Killarna har fortfarande napp när de sover och imorse när Leo kom in till oss hade han sin napp i munnen. Jag sa till honom att ta ut den och frågade om det inte var dags att skicka alla nappar till tomten. Protesterna som jag förväntade mig uteblev och istället sa han ja och började berätta att han kunde suga på Ninis eller bitringen som finns på hans andra godedjur om han skulle sakna nappen. Så till min glädje letade vi reda på alla nappar och lade dem i ett kuvert tillsammans med ett brev till tomten.

När jag lämnade på förskolan lite senare nämnde jag detta och de skulle försöka utan napp där med och det hade gått hur bra som helst fick jag reda på vid hämtningen.

Väl hemma fanns det ett brev och ett paket från tomten till Leo. Äntligen hade han fått den efterlängtade rutschkanan så nu återstår bara första nattningen här hemma utan napp och jag hoppas på att det skall gå lika bra som på förskolan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar