söndag 30 juni 2013

Fiskar, Kaniner & egentid

Efter lunch bestämde vi oss för att åka till en lekplats där det även gick att springa. När jag sprang två varv runt sjön lekte killarna på lekplatsen tillsammans med pappa. Jordgubbar på picknick filt blev det när jag var klar och efter det gungade vi alla och lekte lite innan jag gjorde mina övningar medan barnen bakade (sand)kakor till oss som vi sen fick köpa för 9 och 71 : )

På hemvägen stannade vi till vid affären och för att göra killarna lite extra glada gick vi vägen förbi djuraffären och tittade på kaniner, marsvin och fiskar. De passade även på att leka lite med de pipande hundleksakerna. De skrattade så dem kiknade när låtsasgrisarna pep.

Jag och Pyret bestämde oss för att ta en promenad med vagnen hem från affären medan Leo och T tog bilen. Jag och Pyret passade även på att få lite egentid och stannade och lekte på en lekplats. Det blev till att lasta och tömma lastbilen, bygga trappor, sjöar med broar med mera i sandlådan. Väl hemma serverades middagen och kvällen avslutades med lite vattenmelon och nu håller T på att natta killarna och själv skall jag in i duschen innan jag kryper ner i soffan.

Summa summarum denna dag har varit underbar!

Trevlig kväll på er alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar