tisdag 18 juni 2013

Två olyckor och ingen sömn

När vi hämtade barnen i torsdags fick vi veta att Leo varit utan blöja hela dagen förutom när han sov och det var precis det vi kommit överens om innan. Han hade dessutom klarat dagen utan "olyckor" så vi åkte till affären och där valde han mellan en grill och en slags gunga. Till slut föll valet på gungan för då kunde hans Gosing (det är vad han kallar lillebror) vara med. Älskar dessa barn så. 

Ända fram tills idag har det gott bra på förskolan men idag blev det två olyckor. Tur är att han var på lika bra humör i alla fall.

Vi har även tagit bort han sovstund från och med idag då han varit så pigg på kvällarna och inte velat sova. Detta märktes och han blev väldigt ledsen nu på kvällen men detta löste sig och vi fick en mysig nattning bara han och jag. Pyret passade på att leka i duschen (pappa var givetvis hos honom) under tiden och sen fick jag en lika mysig stund med honom :)

Så nu skall jag njuta av denna avslutning på dagen och mysa min make.

God kväll!


2 kommentarer:

  1. Mysigt ! Här somnade v redan strax efter 6 idag, han är helt slut de dagar då de spenderat större delen av dagen utomhus på dagis, så nu är det väl bara att invänta mannen som kommer från golfbanan om en stund.
    Då blir det mys här oxå :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack ! Jag är faktiskt riktigt nöjd med den insatsen, för ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att jag skulle fixa en mil i julas när jag antog utmaning, och när jag sedan vaknade dålig i lördags tänkte jag än en gång att "fan, det här går aldrig".
    Men det bor en hel del envishet i den här lilla kroppen så det var bara att bita ihop !
    och nu börjar jag faktiskt bli liiite sugen på tjejmilen i september ;)
    Hur går det själv ? Kommer du ut något ?
    Kram

    SvaraRadera