onsdag 2 oktober 2013

Gröna fingrar och föräldramöte

Barnen hittade lite frön och krukor häromdagen och vi bestämde oss för att göra ett försök trots tiden på året. Fram med jord, krukor och skedar, tre krukor var fick barnen att så i. Så nu har dem något att titta och sköta varje dag och jag håller tummarna för att det snart kommer att bli lite grönt och att dem har fått lite gröna fingrar till skillnad från mig : ). Vi pratade även lite om vad de vill så i sitt land till våren och högst på listan står sockerärtor. Är riktigt roligt att planera saker med dem och att få höra deras tankar och funderingar.
Har varit på föräldrar möte ikväll med början i biblioteket och sen avslutning i förskolelokalerna. Känns lite svårt att vara på två avdelningar samtidig och jag tycker att det är jobbigt att behöva välja vart någonstans jag skall vara men det gick bra och jag var lite här och lite där. På Antons avdelnings skulle vi skapa huset vi bor i på ett A4-papper men jag smet över till Leos avdelning då så jag har lite hemläxa att göra : )

Självklart har jag skapat lite idag med, så kika gärna in på bloggen. Länk hittar ni till höger här i bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar