tisdag 19 juni 2012

Obalans

Jag känner att jag inte hinner med mitt liv just nu, det är otroligt mycket jobb då jag skall börja en ny tjänst efter sommaren. Tyvärr har den redan smygstartat utan att jag har hunnit lämna över mitt gamla. Detta plus lång restid och lite sömn under flera år har gjort att jag balanserar på en smal kant hela tiden och det har gjort att jag har tagit en timeout igår och idag. Detta kan låta som småpotatis för alla som är föräldrar men när man levt så en längre tid så säger kroppen ifrån.

Jag har ingen energi och tycker inget är roligt, orkar sysselsätta mig i cirka fem minuter innan jag är helt slut och behöver vila. Har vi något roligt att se fram emot ser jag oftast hur trött jag kommer att vara när det är över och det gör att jag inte riktigt är sugen på något. Energin att ta hand om barnen finns inte heller riktigt, jag gör så gott jag kan/orkar men känner att jag inte räcker till. Hoppas hitta energin och orken och att jag klarar av att hitta balansen igen så att jag slipper kanten och definitivt vill jag slippa ramla ner för kanten.

Tar dagarna som dem kommer och försöker att räcka till för alla. Idag har jag hämtat och lämnat Leo på dagis och lekt lite med både honom och Pyret. Tyvärr tar det på krafterna och jag ligger i sängen för återhämtning för andra gången idag.

Hoppas att jag skall orka jobba imorgon och på torsdag men allt beror på hur kroppen känner sig.

Dessa killar ger mig energi och ett leende på läpparna <3

4 kommentarer:

  1. Ta hand om dig! Kram Agnes

    SvaraRadera
  2. Vet hur det känns. Tänker på dig och ser fram emot vår träff. Kramar

    SvaraRadera
  3. Låter klokt med en timeout. Instämmer med Agnes, ta hand om dig! Hoppas att du har semester snart så du får vila. Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Sänder en styrker kram till dig, kram till<3

    SvaraRadera