fredag 13 januari 2012

Blev en liten vändning



Dagen började som sagt väldigt bra. Först lite morgon mys med Skrutt innan det var dags för att mata Pyret, sen blev det syskonmys på hög nivå. Efter denna start så var det dags att lämna Skrutt på förskolan och allt gick jättebra ända tills han förstod att jag inte skulle stanna där med honom, men när jag ringde några minuter senare för att hör hur det gick så satt han och ritade i godan ro. Tyvärr hade han blivit lite ledsen senare under dagen : (. Efter förskolan styrde jag min kos mot jobbet där jag fick löst en del problem, fick beröm och även erbjudande om lite nya arbetsuppgifter. Så jag har haft ett gott humör och ett leende på läpparna ända tills jag kom hem. Där möts jag av att alla tre sitter i soffan och det rinner tårar ner för Skrutt kinder och det visar sig att han blivit sjuk, så fram med alvedonen för att ta bort det mesta av febern tills det var dags för att sova. Han blev lite piggare och orkade hjälpa till när vi badade Pyret. Även om han fick lite energi så somnade han bara efter några minuters vaggande. Sen dök trumslagaren upp hos mig och nu sitter jag med huvudvärk och väntar på kvällsmackan. Kvällen blev inte lika positiv som dagen men jag är vid gott mod och tror att lite mat skall göra susen mot min huvudvärk och att en natts sömn skall ta bort Skrutts feber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar