måndag 2 januari 2012

Nyårslöften

Vill börja med att önska alla en god fortsättning på det nya året.


Jag brukar alltid avlägga några nyårslöften med olika framgång. Förra året lovade jag att inte äta godis samt att blogga varje dag, tyvärr blev det inte så. Då jag var gravid tog sötsuget överhand, speciellt när en kompis sa till mig att "får man inte äta godis när man är gravid när skall man då få göra det". Detta malde i huvudet på mig ett mycket kort tag och sen var det full fart på godisätandet : ) Bloggskrivandet gick inte heller då jag inte hade varken tid eller ork att gör det pga dålig sömn, graviditet och en liten kille här hemma.

Så årets löften skall jag försöka att hålla och löfterna är:

1 - Inget godis (då inga kläder passar längre), vet att det inte gått jättelång tid sen graviditeterna men jag känner att det är dags nu.

2 - Träna lite varje dag (av samma anledning som ovan), behöver inte vara ett helt pass utan räcker med att jag gör mina övningar från sjukgymnasten.

3 - Dra ner lite på tedrickandet på jobbet, max 3 koppar på jobbet då jag får lite ont i magen av det.

4 - Försöka att leva lite mera i nuet och inte bara planera, oroa mig för det som komma skall.

5 - Ge T lite mer egentid, då han har dragit ett stort lass med barnen och kommer att göra det framöver med, då det är han som är föräldrarledig.

Som ni ser är det lite olika stil på löfterna och jag hoppas att det kommer att gå bra då jag känner mig motiverad. Hur det går kommer jag att skriva om lite då och då.

3 kommentarer:

  1. Klart det kommer gå hur bra som helst !! :) god fortsättning på er ! kram

    SvaraRadera
  2. GILLAR alla dina löften, kram. Du kommer att hålla dem i år.

    SvaraRadera
  3. Tror på dig, mer avanserade än mitt löfte.

    SvaraRadera