söndag 21 oktober 2012

Besök och pottträning

T åkte med barnen till affären och sen stannade de på lekplatsen en stund så att jag skulle få vila lite. Efter vilan satte jag igång med maten och hör då en bil och tror att det är T med barnen, men icke det var barnens farföräldrar. Vi fick oss en trevlig pratstund innan barnen kom hem och fick all uppmärksamhet på sig, precis som det skall vara.

Idag har vi börjat med potträning här hemma, Leo fick kalsonger på sig och var så stolt när han drog ner dem, satte sig på pottan och gjorde sitt och sen upp med kalsongerna igen. Så härligt att se honom vara så glad när det gäller pottan. Pyret fick självklart vara utan blöja men men där blev det en liten olycka på golvet, men vad gör det, torka upp och försöka igen eller hur : ) Båda visade sin farmor och farfar att de kunde sitta på pottan. Totalt sex gånger blev det för Leos del.

Efter maten blev det lite tv med farmor och sen skulle hon natta Leo och T tog Pyret medan jag och svärfar försökt följa elfsborgs matchen via en direktuppdatering på bt. Idag är första gången pojkarna skall sova i varsitt rum på länge, tror de började dela rum när Pyret var ca 2 månade. Det tog inte många sekunder innan Leo ville att pappa och Pyret skulle komma in till honom. När Pyret somnat bar jag in honom till sitt rum och förklarade för Leo att han gärna fick gå dit och lägga sig om han vaknar på natten. Efter lite mys satte jag mig i min pysselhörna utanför pojkarnas rum och pysslade lite tills även Leo somnat.

EN härlig dag på det stora, önskar mig dock lite mer energi,

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar