lördag 11 augusti 2012

20 månader

Nu är det final i höjdhoppet och jag sitter framför tv och tittar, på bordet står det en smarrig kvällsmacka som min käre make har gjort.

Vi tänkte passa på att mysa lite extra dessa sista dagar innan han börjar att jobba. Ca 20 månader har han varit hemma och haft hand om barnen när jag jobbat men den 15 augusti är det dags för honom att sätta sig i bilen och åka till jobbet igen. Den stora skillnaden nu och då är att det är ett helt nytt jobb han skall börja och vi ser båda fram emot detta med glädje.

Det som ligger och skuggar det hela är att jag fortfarande är sjukskriven och vi vet inte om jag kommer att klara av att ta hand om barnen helt själv. Jag mår bättre och känner mig lite starkare men det vänder på 1 sekund och det känns inte så bra att vara själv med barnen då. Som tur är har han en toppen chef som skall försöka ordna jobb här omkring så att han kan komma hem fort om det skulle vara något. Så vi håller tummarna och hoppas på det bästa.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar