tisdag 7 augusti 2012

Utmaning

Till höger här på bloggen finns nu mer ett litet emblem som talar om att jag är med i en utmaning. En barndomskompis har startat denna utmaning för sina läsare, den kommer att pågå i 8 veckor och varje vecka kommer hon med en ny utmaning. Vi är 25 st som har antagit utmaningen och denna vecka är det 3 pass á 30 min och inget socker som gäller.

Anledningen till att jag har antagit utmaningen är att min läkare säger att det är bra om jag kommer i gång med lite träning för det hjälper mig att komma tillbaka och bli återhämtad snabbare. Dock kommer jag inte att sätta min fot på ett gym ännu då jag inte är redo för stor folksamlingar och massor av nytt folk, hoppas att dagen då jag klarar det kommer snart.

Träningen för mig kommer att bestå i promenader, hopprep och en del tränings-dvd:er. Målet för mig är att hitta lite mer energi, må bättre och kanske av bara farten tappa några kilo.

Igår gjorde jag mitt första pass och det blev en promenad på 5,62 km på 54,12 min och sen blev det 500 hopp med hopprep med. Inget socker heller så jag är nöjd med första dagen : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar