fredag 24 augusti 2012

Ork och träning

Idag fick dagen ingen bra start då jag snabbt märkte att tålamodet var i botten och att orken var spårlöst försvunnen. Så när barnen härjat fritt ett tag och jag höjt rösten både en och två gånger höll jag på att somna i från dem så då var det dags att ringa maken och be honom komma hem. Tack och lov har han väldigt förstående chefer som ställer upp för oss och låter honom åka hem. När han väl var hemma och kunde ta barnen en stund gick jag och lade mig och samlade lite kraft, på eftermiddagen gick jag min obligatoriska promenad och gjorde mina benövningar. Väl hemma igen var det dags för mat och sen gjorde jag även i ordning maten tills imorgon så maken slipper stå vid spisen när jag inte är hemma. När barnen somnat var det dags att göra de två tabata cyklerna som ingår i utmaningen denna vecka och jag fick med mig maken på det vilket gör att det genast blir lite roligare. Har gjort dessa övningar tre gånger denna vecka och känner att det ger resultat även om träningsvärken är grym så kommer jag försöka att fortsätta med dessa.

Även om jag inte har så mycket ork så försöker jag att hålla fast vid min träning och detta för att jag känner att jag får lite kraft av det men även för att läkaren säger att det snabbar på min återhämtning och allt som gör det är det värt att prova. Om jag sen på kuppen blir av med de sista kilona från graviditet nummer två är det bara en bonus : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar