fredag 29 oktober 2010

Det gick bra

Natten gick bra och jag var bara inne hos Leo de få gånger som han skrek, men kvällen igår var något nytt.

Vi har alltid lagt Leo och sen har vi aldrig behövt ta upp honom förrän på morgonen, men igår började han skrika vid tio-tiden och vi tänkte som vanligt att han hade spottat ut nappen. T gick till honom och jag kom efter då Leo bara skrek mer och mer och högre och högre, så tillslut tog vi upp honom men hans skrik blev bara värre och värre och det tog minst 15 min innan han slutade att skrika och sen var det bara att bädda ner honom igen.

Jag vet att 15 min inte är särkilt lång tid och då han hade kolik som nyfödd är vi båda vana vid att han skriker, men det var ljudnivån och intensiteten på detta skrik som skrämde oss. Vi vet inte varför han skrek, men nu är han sitt gamla glada jag igen, vilket är väldigt skönt : )

Så nu på morgonen har vi kokat alla hans nappar och Leo har kört lite bil och nu sitter vi och väntar på att mormor skall dyka upp : )

Pigg och glad igen : )

Nappkoket

Övningskör

2 kommentarer:

  1. va fin han är !!
    det ska faktiskt bli ganska kul att börja jobba och jag ser fram emot lite extra pengar. dock är det ju bara nån dag då occh då så jag kommer vara mammaledig till största delen i drygt ett halvår till !
    Hoppas allt är bra med er !!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. TAck !
    Ska ni ha jätte avancerad mat ? Annars är ju lasagne och goda sallade perfekt ! Enkelt att göra mycke på en gång och man kan förbereda i god tid !
    Plockmat är ett annat säkert kort men kräver lite mer pyssel :)
    Här är det full rulle idag... viggo kryper som om han aldrig gjort annat och sätter sig bara ibland för att skratta lyckligt !! ÅH, det blir verkligen roligare att vara mamma för varje dag som går ! Du har mycket spännande att se fram emot ! ( och jag med för det händer nya saker varje dag nu... ) kram

    SvaraRadera