fredag 1 oktober 2010

Efterlängtat samtal

Då vi var och lämnade blodprov i förra veckan, fick jag beskedet att en dietist skulle ringa mig och i dag kom äntligen det samtalet. Hon sa att vi kommer att få hjälp med vilken kost vi kan ge Leo om han nu är mjölkproteinallergiker eller hur vi annars skall trappa upp med mjölk i hans mat. Vi skall träffa henne den 18/10 då svaret på Leos blodprov kommit.

Hon skriver även ut ett recept på hans mat som idag kostar ca 2200 kr i månaden, vilket innebär att vi bara kommer att betala max 120 kr i månaden. Låter lite för bra för att vara sant, men vi får vänta och se om det stämmer : ) Å inte nog med detta, har vi riktig tur så får vi maten levererad till dörren. Känns helt otroligt att inte behöva vara orolig för att man skall få tag på mat eller inte, då de flesta apotek bara har den som beställningsvara. Hur gärna jag än vill säga att jag alltid planerar missar jag ibland detta..

Hon gav mig även tips på hur man kunde göra välling och gröt av ersättningen, så nu kommer skrutt att bli mätt utan att behöva äta sådana otroliga mängder ersättning : ) och det känns skönt att kunna sluta med den gröt han får idag (Sinlac) då den är så söt och inte innehåller lika mycket näring som nutramigenet.

Som sagt ett mycket välkommet samtal, hoppas att dagen fortsätter på detta spår :)
Skrutts mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar