torsdag 7 oktober 2010

Strömlös

När jag skulle sätta på lite tevatten till mig i morse tänkte jag göra lite extra att ta med i en termos till Skrutts mat då vi skall till läkaren lite senare idag och jag inte vet om jag kan få tag på en micro. När jag tryckte i gång vattenkokaren slocknade hela köket, inget fungerade och då jag inte kan så mycket om proppar ringde jag till T. Han ledde ner mig i källaren för att titta på propparna där, men jag kunde inte se något fel så jakten på ström fortsatte ut i regnet för att titta om det var någon fas som gått. Tyckte att det var svårt att se, men bytte en och när jag kom in så fungerade kyl och frys men inget annat och efter mycket om och men fick jag igång belysningen med, men displayen på ugnen fungerar fortfarande inte och vattenkokaren lyser men kokar inget vatten : (



Så idag blev det te i micron och Skrutts vatten får jag göra på spisen, T får titta så att allt är som det skall när han kommer hem. I vilket fall så måste det innan handlas en ny vattenkokare, jag som tyckte så mycket om min röda från Chilliserien. Funderar på att köpa en likadan eller så kanske det är dags att förnya sig lite??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar