onsdag 5 september 2012

Onsdag

T är på jobbet, jag ligger och vilar och mamma är ute och går med pojkarna.

Dagen började med att jag fick lite sovmorgon och sen bar det av till förskolan, idag var jag med Pyret och T med Leo. Pyret satt hos mig nästan hela tiden men helt plötsligt kändes det lite kallt på benet och då upptäckte jag att han vandrat iväg och satt med två andra barn på en bilmatta : ). Han sitter mest och iakttar men så kommer det ett liten stund när han vill upptäcka saker istället. Det känns mycket skönt att inskolningen är på två veckor och inte på tre dagar som många ställen har, tycker om att barnen får tid på sig att känna in miljön, fröknarna och de andra barnen. Leo däremot spenderade sin timme ute idag och T kunde komma och gå som han ville utan att det gjorde något, mammas stora kille.

Energin har som sagt funnits hela helgen och även måndag, tisdag. Det känns mycket positivt och vi har gjort en del saker. Jag har påbörjat lite projekt här hemma som jag kommer att visa lite senare, i måndags åkte vi till klubben en sväng och på kvällen kände jag ändå att jag hade ork kvar : ) Igår vilade jag en kvart och det var allt jag behövde för att orka med hela dagen, däremot så var jag lite sliten på kvällen men det gjorde inte så mycket och nu skall jag passa på att vila lite när mamma är här så att jag inte hamnar i någon svacka nu. Det är väldigt skönt att T har kunnat/kommer vara hemma så mycket denna vecka, även om jag känner mig pigg så är det en trygghet att veta att jag kan gå undan om jag behöver några minuters vila.

Hela familjen har varit mycket glad och haft roligt dessa dagar och fokus har så klart legat på barnen även om det hunnits med lite andra saker med. Detta har resulterat i mindre trots och bråk från barnens sida. Så jag hoppas att jag skall orka mer och mer så att T kanske kan jobba lite mer i nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar