tisdag 18 januari 2011

Matte

Granntjejen gick precis, hon ringde tidigare i kväll och undrade om jag ville hjälpa henne med lite matte. God granne som man är så sa jag givetvis jag, men det var med lite nervositet som jag väntade på henne. Tvivlade inte på att jag kunde det hon ville ha hjälp med, men var lite orolig att inte kunna plocka fram kunskaperna och lyckas förklara så att hon förstår.

Hon kom i alla fall över och vi har suttit i lite drygt en timme och räknat procent, tror att hon förstod allt men har lovat att hon kan ringa imorgon när jag är på jobbet och fråga om det är något hon undrar. Så nu håller vi tummarna för att hon förstod allt och att hennes prov går bra imorgon.

Det var lite kul att räkna dessa tal igen då det är några år sen man satt med böckerna, älskar matte och siffror så jag hoppas att hon vill komma tillbaka igen om hon har problem : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar