tisdag 2 november 2010

Check

Nu är badet/duschen avklarad

Så har fin blev jag efter badet, men jag tycker inte om att bada
Sen har jag rört ihop en smet till kokostoppar och en till chokladkakor. Chokladkakorna står i ugnen och smeten till kokostopparna står och sväller


Smet till kokostoppar
 Vispa ihop 2 ägg och 1 1/2 dl socker, rör sen ner 50 g margarin (jag använder flytande margarin) och 200 g kokos, låt stå och svälla en stund, klicka sedan ut på bakplåtspapper och in i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter
Tittar så att inte mamma missar något : )


Blanda ihop 200 g margarin, 1 ägg, 5 dl vetemjöl, 2 1/2 dl socker, 4 msk kakao, 1 msk vaniljsocker, 1 tsk bakpulver. Knåda tills du får en smidig deg, dela på 6 bitar, rulla ut bitarna och platta till dem lite. Pensla med ägg och strö på lite pärlsocker. In i ugnen på 175 g (varmluft, annars 200 grader) i ca 15 min. Skär dem i ca 2 cm breda bitar medans dem är varma.


Resultaten får ni se senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar