onsdag 24 november 2010

Snoret rinner

Skrutt har faktiskt sovit bättre i natt än jag trodde att han skulle göra, men det klart han var nog trött efter det att grannarna varit över på lite tisdagsmys. Helt klart var det Skrutt som fick mest mys då alla ville leka, bära, hålla eller klappa på honom. Så i går var han centrum för hela 7 personer så jag förstår att han var trött när det väl var dags för sängen, sen fick han även lite alvedon då hans feber steg lite igår kväll.

Idag på morgonen förstod jag för första gången att han kan andas med munnen utan problem (nyfödda kan ju inte det och jag vet inte när dem lär sig det) då hans lilla näsa var helt igen täppt av torkat snor. Trots att snoret rinner och han dreglar (vi misstänker att det är en tand på väg, den har i och för sig varit på väg sen i början av oktober men den känns tydligare än någonsin) har han varit på solskenshumör hela dagen, han hoppade till om med över sin förmiddags lur (vilket inte är vanligt) och detta utan att bli på dåligt humör : )

Men nu sover han så jag önskar honom en skön tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar